Afbeelding
Foto: Cees Reichard

Toegangshek Overtuin gedemonteerd en tijdelijk weggehaald

Door: Cees Reichard Algemeen

Cees Reichard

Het toegangshek van de Overtuin dat nu onderaan het talud van de Provincialeweg staat, wordt verplaatst naar de plek langs het fietspad van de Provincialeweg. Zo komt het dichter bij de originele plek te staan.

Van oudsher stond het hek voor het woonhuis van Paulina Bisdom van Vliet. Met de aanleg van de provinciale weg in de jaren dertig van de vorige eeuw is het verplaatst om ruimte te maken voor de weg. In het historisch onderzoek van de Overtuin is de restauratie en verplaatsing opgenomen.

Het toegangshek is vorige week gedemonteerd en weggehaald en de oude muur gesloopt. Het hek wordt elders gerestaureerd. In het voorjaar 2024 hoopt men het hek weer te plaatsen en dan wat dichter bij het museum.

De TOPvrijwilligers van de Zwem4daagse.
50e Zwem4daagse: een gouden jubileum om trots op te zijn 2 uur geleden
Afbeelding
Openingsconcert zaterdagmiddagserie 4 uur geleden
Bob Noordam.
Vader en dochter zijn geslaagd als kok 6 uur geleden
Afbeelding
Zomerconcert in Montfoort 6 uur geleden
Foto: v.l.n.r. Lida, Rob en Sara met hun eigen ontworpen en geschilderde sokken.
Kunst uit Montfoort belandt op bijzondere sokken 7 uur geleden
Vorig jaar werd het geheel gerestaureerde gemaal opengesteld voor het publiek.
Bezoek stoomgemaal Teylingens in Kamerik 11 uur geleden
Adrie mocht nog één uitruk doen samen met zijn familie.
Brandweervrijwilliger Adrie van Eijk ontvangt Krimpenerwaardspeld 13 uur geleden
Al enige tijd is Coby inmiddels bezig aan de bank die de Vrienden van De Wulverhorst hebben bedacht.
De achtste bank 23 jun, 20:00