Afbeelding
Foto: Aad Kuiper

Over ‘Op de rand’

Door: Aad Kuiper Algemeen

Aad Kuiper

Wie het niet zag, of, liever gezegd, wie het niet meemaakte, heeft iets gemist. We schrijven over ‘Op de rand’, een toneelstuk. Want na de eerste uitvoeringen in het kleine sfeervolle Teatro de Graça in april van het vorig jaar vonden het afgelopen weekend een aantal reprises plaats in het Muziekhuis - overigens was het ook daar bijzonder sfeervol.

Wellicht zag u het, dan weet u waar we over schrijven, of u miste het; in dat laatste geval mag u hopen dat het nogmaals wordt opgevoerd, want het is een klein psychologisch pareltje over een ernstige zaak, zonder zwaarmoedigheid echter. We zagen in ‘Op de rand’ een vijftal personen die op de rand van de dood stonden. Gezamenlijk moesten ze besluiten wie er werkelijk dood zouden gaan en wie terug mochten naar het aardse bestaan. De ‘op-de-randers’ werden in de nabijheid van de dood gedwongen na te denken over wie ze zijn als mens, over de zin van hun leven ...

Het toneelstuk, op een manier geschreven door toneelschrijver en oud-stadsdichter Nelleke den Boer, die de de bezoeker dwong zich te verplaatsen in elk van de vijf personen, die stuk voor stuk op een andere wijze in het leven stonden en nu dus op de rand, werd geregisseerd door Joke van Diest. Chris da Graça had gezorgd voor de passende ondersteunende muziek, en tijdens de voorstelling voor licht en geluid. De spelers waren allen in hun rol bijzonder overtuigend en na afloop van het spel ... gewoon weer met beide voeten op de grond.

Afbeelding
De TOPvrijwilligers van de Zwem4daagse.
50e Zwem4daagse: een gouden jubileum om trots op te zijn 4 uur geleden
Afbeelding
Openingsconcert zaterdagmiddagserie 6 uur geleden
Bob Noordam.
Vader en dochter zijn geslaagd als kok 8 uur geleden
Afbeelding
Zomerconcert in Montfoort 8 uur geleden
Foto: v.l.n.r. Lida, Rob en Sara met hun eigen ontworpen en geschilderde sokken.
Kunst uit Montfoort belandt op bijzondere sokken 9 uur geleden
Vorig jaar werd het geheel gerestaureerde gemaal opengesteld voor het publiek.
Bezoek stoomgemaal Teylingens in Kamerik 13 uur geleden
Adrie mocht nog één uitruk doen samen met zijn familie.
Brandweervrijwilliger Adrie van Eijk ontvangt Krimpenerwaardspeld 15 uur geleden
Al enige tijd is Coby inmiddels bezig aan de bank die de Vrienden van De Wulverhorst hebben bedacht.
De achtste bank 23 jun, 20:00