Afbeelding
Foto: pr

CDA Oudewater wil een meer klantvriendelijke gemeente

Door: Ben Overbeek Algemeen

CDA-Oudewater heeft de afgelopen periode leuke gesprekken gevoerd met inwoners en ondernemers over verschillende onderwerpen. Een veel gehoorde klacht is dat men letterlijk en figuurlijk moeite heeft met de bereikbaarheid van de gemeentelijke organisatie. Als er bijvoorbeeld klachten bij de gemeente worden ingediend horen inwoners hier niets van terug. Er wordt te vaak niet of nauwelijks gereageerd op meldingen, mails of brieven. Veel inwoners die wij gesproken hebben voelen zich daardoor niet gehoord. Dit gevoel wordt versterkt vanwege het werken op afstand. Er zijn onvoldoende oren en ogen binnen onze gemeente die weten wat er speelt. Het gevolg is dat voor veel inwoners de stap naar de gemeente te groot is geworden en de kloof tussen burgers en hun lokale overheid groter wordt. Op dit moment is er helaas ook geen klachtencoördinator werkzaam binnen onze gemeente, een functie die in onze opinie ongelooflijk veel zou kunnen schelen en betekenen. Wij als CDA-Oudewater vinden dit een zorgelijke ontwikkeling.

Wij zijn van mening dat álle klachten geregistreerd moeten (kunnen) worden en er follow-up moet plaatsvinden op die klachten in actie en communicatie. Iedere inwoner telt en wij moeten vooral zorgen dat de problemen van inwoners binnen onze gemeente zoveel mogelijk worden opgelost. Of het nu gaat om armoede (eten, kleding), een bijdrage voor de energiekosten, de zorg (heel fijn dat we De Wulverhorst en het Touwteam hebben), het aanvragen van huishoudelijke/financiële hulp, ouders die een laptop voor hun kind willen aanschaffen of de contributie van een club niet meer kunnen betalen, enzovoort. Wij vinden het van groot belang dat wij als zelfstandig Oudewater weer één fysiek loket krijgen waar inwoners, zonder afspraak, hun probleem kunnen melden en er dan op kunnen vertrouwen dat er alles aan wordt gedaan om het op te lossen. Inwoners moeten gewoon even binnen kunnen lopen, tenslotte: de klant is koning!

Als CDA-Oudewater willen wij deze wens van onze inwoners graag handen en voeten geven.

Bent u het met ons eens?

Reageer dan en stuur uw reactie naar achthoven.l@raadoudewater.nl of neem contact met ons op. Zo maken we samen Oudewater sterker! Het is vanzelfsprekend dat alle reacties vertrouwelijk worden behandeld. Wij gaan met al uw reacties aan de slag en doen een voorstel richting het college.

Al enige tijd is Coby inmiddels bezig aan de bank die de Vrienden van De Wulverhorst hebben bedacht.
De achtste bank 39 minuten geleden
De scheidende wethouders: Pascal van der Hek, Wisja Pannekoek en Ria Boere.
Drie wethouders nemen afscheid in de Krimpenerwaard 2 uur geleden
Atelier Natuurschatten met kopers.
Koopjesmarkt in Haastrecht 4 uur geleden
Roekoe
PV De Zwaluw 5 uur geleden
Hoepelen
Geen zomercarnaval maar tropisch carnaval 7 uur geleden
De meiden van VVL MO17, meiden onder zeventien, lopen er weer helemaal tiptop bij.
VVL MO17 straalt in nieuwe outfit 9 uur geleden
Teddy de Voogt met haar pony Centannial Lorenzo
West Stichtse Ruiters boeken goede resultaten op regiokampioenschappen 10 uur geleden
Volle kades, veel gezelligheid.
IJsselweekend beleeft memorabele lustrumeditie 11 uur geleden