Joel Keijzer en Tjeerd de Jongbliezen The Last Post vanaf de toren.
Joel Keijzer en Tjeerd de Jongbliezen The Last Post vanaf de toren. Sjoukje Dijkstra

Ook weer herdenking vanaf de toren

Door: Sjoukje Dijkstra Algemeen

Het 4 en 5 mei comité Montfoort organiseerde op woensdagavond 4 mei weer traditiegetrouw de herdenking op het Kasteelplein. Vanaf 19.45 verzamelden de mensen zich daar en bracht het fanfareorkest Ons Genoegen gepaste muziek ten gehore. Even voor achten werd zowel het op Kasteelplein als vanaf de kerktoren van de Hervormde kerk de melodie van ‘The Last Post’ geblazen. Rond 20.30 uur werd afgesloten met bloemlegging.

Om echo-effect te voorkomen klonk The Last Post eerst vanaf de Hervormde kerktoren, daarna vanaf het kasteelplein. Trompettisten Tjeerd de Jong en Joël Keizer hadden goed geoefend en mochten (letterlijk) hoog van de toren blazen. Tijdens de afgelopen twee jaar klonk al eerder The Last Post vanaf de kerktoren, als soort ‘alternatieve dodenherdenking’, omdat de officiële dodenherdenking in voorgaande jaren niet kon plaatsvinden wegens corona. De organisatie heeft besloten, in samenspraak met het 4 en 5 mei comité om een goede gewoonte te maken om vanaf deze plek mee te doen aan de herdenkingsplechtigheid. Er wordt alleen nog gezocht naar de juiste vorm, zodat het in goede harmonie gebeurt. Het Wilhelmus dat tegelijkertijd vanaf het Kasteelplein en de toren klonk, werd goed meegezongen. Bij de kerk zongen er zo’n vijftien mensen mee, laat de organisatie weten.

Sjoukje Dijkstra

Tjeerd de Jong en Joel Keijzer mochtenhoog van de toren blazen tijdens de Dodenherdenking.
De TOPvrijwilligers van de Zwem4daagse.
50e Zwem4daagse: een gouden jubileum om trots op te zijn 3 uur geleden
Afbeelding
Openingsconcert zaterdagmiddagserie 5 uur geleden
Bob Noordam.
Vader en dochter zijn geslaagd als kok 7 uur geleden
Afbeelding
Zomerconcert in Montfoort 7 uur geleden
Foto: v.l.n.r. Lida, Rob en Sara met hun eigen ontworpen en geschilderde sokken.
Kunst uit Montfoort belandt op bijzondere sokken 8 uur geleden
Vorig jaar werd het geheel gerestaureerde gemaal opengesteld voor het publiek.
Bezoek stoomgemaal Teylingens in Kamerik 12 uur geleden
Adrie mocht nog één uitruk doen samen met zijn familie.
Brandweervrijwilliger Adrie van Eijk ontvangt Krimpenerwaardspeld 14 uur geleden
Al enige tijd is Coby inmiddels bezig aan de bank die de Vrienden van De Wulverhorst hebben bedacht.
De achtste bank 23 jun, 20:00