Een bak met regen, maar dat mocht de pret van het lintje doorknippen niet drukken.
Een bak met regen, maar dat mocht de pret van het lintje doorknippen niet drukken. Foto: Sjoukje Dijkstra

Vernieuwde speeltuin De Wispel feestelijk heropend

Door: Sjoukje Dijkstra Algemeen

Sjoukje Dijkstra

Afgelopen zaterdag werd speeltuin De Wispel feestelijk heropend door wethouder Kees van Dalen. De speeltuin, gelegen in het hart van Willeskop, heeft een grondige metamorfose ondergaan en biedt nu nog meer speelplezier voor de kinderen uit de buurt.

De heropening begon met een officiële ceremonie waarbij wethouder Van Dalen, samen met een groep enthousiaste kinderen, het lint doorknipte. Onder hen waren Johanna en haar zusje, die de eer hadden om de wethouder te helpen bij deze feestelijke gebeurtenis. “We zijn zo blij dat de speeltuin weer open is,” zei Johanna’s moeder. “De kinderen hebben de speeltuin erg gemist.”

Geschiedenis

Speeltuin De Wispel werd in 2004 aangelegd met steun van de gemeente Montfoort, Jantje Beton en de inzet van lokale vrijwilligers. De oorspronkelijke speeltuin was voorzien van zwarte rubber tegels. Door de jaren heen vertoonden deze tegels echter mankementen zoals kromtrekken en krimpen, wat leidde tot naden waarin vuil zich ophoopte. Dit zorgde voor een onveilige en onaantrekkelijke speelomgeving.

Vernieuwingen

De speeltuin heeft een grondige opknapbeurt gekregen met verschillende verbeteringen:

• Nieuwe schommel: De schommel is volledig vernieuwd en staat nu stevig op onderhoudsvrije palen.

• Glijbaan: De oude glijbaan is vervangen door een moderne variant met diverse klimopties om naar boven te komen.

• Wip en veerelement: Deze elementen zijn verplaatst naar nieuwe locaties binnen de speeltuin om meer speelruimte te creëren.

• Klimtoestel: Het geliefde klimtoestel is behouden en opgeknapt.

• Vloer: De zwarte rubber tegels zijn verwijderd en vervangen door een naadloze vloer van Tigermulch, wat zorgt voor een veiliger en schoner speeloppervlak.

Na de openingsceremonie werden de kinderen uitgenodigd in het nabijgelegen Wispelhuis om deel te nemen aan een gezellige kinderbingo.

Wethouder Van Dalen sprak zijn waardering uit voor de betrokkenheid van de gemeenschap en de samenwerking met de gemeente om dit project mogelijk te maken. “De speeltuin is een belangrijke ontmoetingsplaats voor onze kinderen en het is fantastisch om te zien hoe mooi het geworden is”, aldus de wethouder.

YES! Het is gelukt! De speeltuin is geopend.
Een lintje doorknippen is natuurlijk altijd leuk, ook wel spannend.
De TOPvrijwilligers van de Zwem4daagse.
50e Zwem4daagse: een gouden jubileum om trots op te zijn 54 minuten geleden
Afbeelding
Openingsconcert zaterdagmiddagserie 2 uur geleden
Bob Noordam.
Vader en dochter zijn geslaagd als kok 4 uur geleden
Afbeelding
Zomerconcert in Montfoort 4 uur geleden
Foto: v.l.n.r. Lida, Rob en Sara met hun eigen ontworpen en geschilderde sokken.
Kunst uit Montfoort belandt op bijzondere sokken 5 uur geleden
Vorig jaar werd het geheel gerestaureerde gemaal opengesteld voor het publiek.
Bezoek stoomgemaal Teylingens in Kamerik 9 uur geleden
Adrie mocht nog één uitruk doen samen met zijn familie.
Brandweervrijwilliger Adrie van Eijk ontvangt Krimpenerwaardspeld 11 uur geleden
Al enige tijd is Coby inmiddels bezig aan de bank die de Vrienden van De Wulverhorst hebben bedacht.
De achtste bank gisteren