
Warm afscheid voor bakker Harry Verweij
Door: Hanneke Stoof AlgemeenHanneke Stoof
Na veertig jaar trouwe dienst sloten de Linschotense bakker Harry Verweij en zijn vrouw Nelleke op zaterdag 29 juni definitief de deuren van hun geliefde bakkerij. Het echtpaar werd verrast door een hartverwarmend afscheid dat georganiseerd was door Willie en Teus Kok. Zij bedachten het idee aan de keukentafel. Willie vond dat het vertrek van de bakker niet ongemerkt voorbij mocht gaan.
Via diverse appgroepen werden Linschotenaren opgeroepen om zich te verzamelen bij de plaatselijke supermarkt. Vanaf daar liepen zij naar de bakkerij, terwijl ze luidkeels ‘Harry bedankt’ zongen. De opkomst was overweldigend: meer dan 150 dorpsgenoten kwamen bijeen om hun bakker uit te zwaaien.
Van alle kanten stroomden mensen toe en ook een delegatie van muziekvereniging Linfano was aanwezig. De muzikanten zorgden met vrolijke deuntjes voor een feestelijke sfeer.
Teus Kok hield een korte toespraak waarin hij Harry bedankte namens alle klanten. “Geniet van je vrijheid, geniet van de kinderen en kleinkinderen”, zei hij, tot instemming van de menigte.
Harry en Nelleke werden omringd door warme woorden, stevige handdrukken, bloemen en cadeautjes. Bakker Harry bedankte iedereen voor hun jarenlange steun en loyaliteit.
Op de vraag aan de bakker of het best bewaarde geheim van Linschoten hem niet bereikt had zei hij: “Ik had pas door dat er iets ging gebeuren toen er van meerdere kanten mensen aan kwamen lopen”.
Het afscheid van Harry en Nelleke Verweij was een prachtig voorbeeld van hoe een klein dorp groot kan zijn in verbondenheid en waardering. Het echtpaar kijkt uit naar de nieuwe fase in hun leven, gevuld met tijd voor familie en samen leuke dingen doen.




























