Kringloopwinkel Mont Fortis werd zaterdag op feestelijke wijze geopenddoor wethouder Wim van Wikselaar
Kringloopwinkel Mont Fortis werd zaterdag op feestelijke wijze geopenddoor wethouder Wim van Wikselaar Foto: Sjoukje Dijkstra

Kringloopwinkel Montfoort feestelijk geopend

Door: Sjoukje Dijkstra Algemeen

Wethouder Wim van Wikselaar (portefeuille duurzaamheid) kwam afgelopen zaterdag de nieuwe Kringloopwinkel in Montfoort op feestelijke manier openen. Voor hij een lintje doorknipte sprak hij over het belang van de Kringloopwinkel, ook in het kader van duurzaamheid. Hij refereerde aan Mont Fortis als onze ‘sterke burcht’ en zei het passend te vindend, omdat Montfoortenaren net zo krachtig zijn: “Als ze eenmaal een doel voor ogen hebben, dan gaan ze ervoor.”

In de voormalige winkel van Dolderman gevestigd aan Keizerstraat 17 was het gelijk na de opening een drukte van belang. Mensen moesten om beurten naar binnen, zodat het binnen niet te druk werd. Buiten werden ondertussen tompouces uitgedeeld als feestelijke traktatie. Einde van de ochtend vertelde Linda de Bruijn die als vrijwilliger betrokken is bij de Kringloopwinkel dat er al meer dan honderd mensen binnen waren geweest. “Mensen vertrokken met handen vol spullen.”

Vrijwilligers

Een mevrouw kwam weer terug voor de tweede keer: “Ik kon het niet allemaal in een keer dragen”, zegt ze. Het waren uiteindelijk vooral woonaccessoires en snuisterijen die werden verkocht. “Het gaat heel goed”, zei Linda. “De kassa wordt volgens mij meer gebruikt dan ooit tevoren.” “Wanneer zijn jullie eigenlijk open?”, vroeg een klant. “Alleen op zaterdag tot nu toe.” “Aaaah, waarom?”, reageerde de klant, zichtbaar teleurgesteld. Linda legde uit dat ze eerst nog de vrijwilligers moesten inwerken. Ze zegt: “Naar aanleiding van het artikel in de krant hebben drie potentiële vrijwilligers gereageerd. Dat is fantastisch. Bij dezen doe ik nogmaals een oproep. Hoe meer vrijwilligers, hoe beter en hoe vaker de winkel open kan!” Dit laatste blijkt nodig, want op de eerste dag werd de Kringloopwinkel al bezocht door zo’n 250 mensen. Een succesvolle dag, vinden ook de initiatiefnemers. Zij hopen dat hiermee de toon gezet is...

Informatie en rectificatie

In de aankondiging van de Kringloopwinkel werd per abuis vermeld dat de eigenaar van het pand Gerrit Dolderman is. De eigenaar is Cornelis Dolderman. De jassen (werkkleding die te koop is in de Kringloopwinkel) zijn door hem geschonken.

De nieuwe Kringloopwinkel Mont Fortis is gevestigd aan Keizerstraat 17 en in de eerste maand alleen geopend op zaterdag van 10.00 tot 15.00 uur. Vanaf maart is de planning dat de winkel ook op vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur geopend zal zijn. Vrijwilligers die het wat lijkt om mee te helpen, kunnen een mail sturen aan: kringloop@hhg-montfoort.nl.

Sjoukje Dijkstra

Bij de opening werden tompouces uitgedeeld.
De TOPvrijwilligers van de Zwem4daagse.
50e Zwem4daagse: een gouden jubileum om trots op te zijn 2 uur geleden
Afbeelding
Openingsconcert zaterdagmiddagserie 4 uur geleden
Bob Noordam.
Vader en dochter zijn geslaagd als kok 6 uur geleden
Afbeelding
Zomerconcert in Montfoort 6 uur geleden
Foto: v.l.n.r. Lida, Rob en Sara met hun eigen ontworpen en geschilderde sokken.
Kunst uit Montfoort belandt op bijzondere sokken 7 uur geleden
Vorig jaar werd het geheel gerestaureerde gemaal opengesteld voor het publiek.
Bezoek stoomgemaal Teylingens in Kamerik 11 uur geleden
Adrie mocht nog één uitruk doen samen met zijn familie.
Brandweervrijwilliger Adrie van Eijk ontvangt Krimpenerwaardspeld 13 uur geleden
Al enige tijd is Coby inmiddels bezig aan de bank die de Vrienden van De Wulverhorst hebben bedacht.
De achtste bank 23 jun, 20:00