
Drie wethouders nemen afscheid in de Krimpenerwaard
Door: Sjoukje Dijkstra AlgemeenOp donderdag 18 juni hebben de wethouders Pascal van der Hek, Wisja Pannekoek en Ria Boere afscheid genomen als wethouder in de gemeente Krimpenerwaard. Velen kwamen tijdens de afscheidsreceptie in restaurant Aan den Dijk in Bergambacht van dit drietal afscheid nemen. Burgemeester Hans Beenakker sprak de scheidende wethouders op een humoristische wijze toe.
Pascal van der Hek
Pascal van der Hek (Gemeente Belang Krimpenerwaard) was van 2022 tot 2026 wethouder. Burgemeester Beenakker vond dat Pascal altijd functiegericht was. Hij vertelde over allerlei activiteiten waar hij mee bezig was. “Eigenlijk was hij een wandelende wethouder die overal met en naast de mensen liep om te kijken wat er in de gemeenschap speelde. Hij was een bestuurlijke trekker. In het gemeentehuis was hij vaak bezig met de financiën, verkeer en het organiseren van veel zaken.” Pascal zei hierop dat een gezonde financiële gemeente voor hem heel belangrijk is. Hij heeft alles met veel enthousiasme gedaan.
Wisja Pannekoek
Wisja Pannekoek (Gemeente Belang Krimpenerwaard) maakte ook van 2022 tot 2026 deel uit van het college. Bij Wisja Pannekoek stond de burgemeester stil bij het feit dat hij grote belangstelling heeft voor cultuur en cultureel erfgoed. Ook monumenten heeft zijn grote aandacht. Hij bemerkte dat Wisja trots is op zijn vele bibliotheekvoorzieningen en daar was hij ook vaak te vinden. In zijn dankwoord zei Wisja dat hij in een goed team werkte waar een grote samenwerking was. Je kon dan iets betekenen voor je mensen en omgeving.
Ria Boere
Ria Boere (VVD) was vanaf 2006 twintig jaar aaneen wethouder. Eerst in Ouderkerk en vanaf 2015 na de gemeentelijke herindeling in de nieuwe gemeente Krimpenerwaard. De burgemeester had voor Ria Boere bewondering voor haar financiële inzicht. Zij vond het erg belangrijk een sluitende begroting te hebben.
In de Krimpenerwaard is zij onder andere zich bezig gaan houden met de jonge asielzoekers in het klooster in Haastrecht. Beenakker vindt Ria Boere een bevlogen bestuurder die altijd tot goede oplossingen weet te komen. Hij vond haar een gewaardeerde collega met humor. Zij stopt nu als bestuurder en Beenakker vertelde dat het ZKH Koning Willem Alexander behaagd heeft Ria Boere te noemen tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.
In haar reactie zegt Ria verrast te zijn met de Koninklijke onderscheiding. Vervolgens zegt zij dat het wethouderschap een echt groot goed is. “Je kunt het algemeen belang dienen en ik vind dat ik met iedereen veel bereikt heb. Ik bedank iedereen voor de goede samenwerking. Ik had het niet willen missen.”










