Afbeelding
Foto: pr

Themabijeenkomst: ‘Iedereen doet mee. Omgaan met mensen met dementie’

Door: Ben Overbeek Algemeen

Krijg jij in je vereniging of buurt te maken met mensen met dementie en wil je weten hoe je goed met hen kunt omgaan? Dementievriendelijk Lopik biedt op 30 oktober vanaf 20.00 uur een gratis themabijeenkomst aan in het Dorpshuis in Polsbroek. Deze bijeenkomst geeft laagdrempelige en makkelijke handvaten, zodat iedereen mee kan blijven doen. Ook mensen met dementie. De toegang is gratis! Iedereen is van harte welkom zodat heel Polsbroek dementievriendelijk wordt.

Twee opgeleide trainers van Dementievriendelijk Lopik laten op een interactieve manier zien hoe je signalen van dementie kunt herkennen en hoe je goed kunt omgaan met mensen met dementie. Dat doen zij onder meer met behulp van filmpjes, voorbeelden, oefeningen en een ganzenbordspel over dementie.

De TOPvrijwilligers van de Zwem4daagse.
50e Zwem4daagse: een gouden jubileum om trots op te zijn 2 uur geleden
Afbeelding
Openingsconcert zaterdagmiddagserie 4 uur geleden
Bob Noordam.
Vader en dochter zijn geslaagd als kok 6 uur geleden
Afbeelding
Zomerconcert in Montfoort 6 uur geleden
Foto: v.l.n.r. Lida, Rob en Sara met hun eigen ontworpen en geschilderde sokken.
Kunst uit Montfoort belandt op bijzondere sokken 7 uur geleden
Vorig jaar werd het geheel gerestaureerde gemaal opengesteld voor het publiek.
Bezoek stoomgemaal Teylingens in Kamerik 11 uur geleden
Adrie mocht nog één uitruk doen samen met zijn familie.
Brandweervrijwilliger Adrie van Eijk ontvangt Krimpenerwaardspeld 13 uur geleden
Al enige tijd is Coby inmiddels bezig aan de bank die de Vrienden van De Wulverhorst hebben bedacht.
De achtste bank 23 jun, 20:00