Oranjefeest op de Vinkenbuurt 1948.
Oranjefeest op de Vinkenbuurt 1948. Foto: pr

VOL-jubileum vieren met oude filmbeelden

Door: Ben Overbeek Algemeen

Vereniging Oud-Linschoten viert dit jaar haar tienjarig jubileum. Ter gelegenheid daarvan wordt op zaterdag 11 maart na de Algemene Ledenvergadering (ALV) de film ‘Linschoten 1946-1973’ getoond. De film werd gemaakt door Rijkswaterstaat kantonnier en bestuurslid van Oranjevereniging Oranje Nassau, Simon Mollenvanger (1912 - † 1988).

Tijdens de allereerste algemene ledenvergadering van de plaatselijke historische vereniging in maart 2014, werd deze film ook afgespeeld. Er werd genoten van de oude beelden. Reden te meer voor de VOL om de door de amateur vastgelegde dorpstaferelen juist dit jaar te herhalen.

‘Linschoten 1946-1973’, een film zonder geluid bevat fragmenten vanaf circa 1946 tot begin jaren zeventig. Te zien zijn markante dorpsgenoten als wijkzuster Van Dalen, de kruidenier, de bakker, vrouw Ultee en De Jong, de fietsenmaker en vele andere Linschoters tijdens Oranjefeesten en dagelijkse beslommeringen. Misschien sta je er zelf ook wel op.

De ALV voor alleen VOL-leden vindt plaats op zaterdag 11 maart vanaf 10.30 uur in de grote zaal van dorpshuis De Vaart. Na de koffiepauze, aanvang 11.15 uur, zijn ook niet-leden van harte welkom. De filmduur is circa 65 minuten.

De TOPvrijwilligers van de Zwem4daagse.
50e Zwem4daagse: een gouden jubileum om trots op te zijn 2 uur geleden
Afbeelding
Openingsconcert zaterdagmiddagserie 4 uur geleden
Bob Noordam.
Vader en dochter zijn geslaagd als kok 6 uur geleden
Afbeelding
Zomerconcert in Montfoort 6 uur geleden
Foto: v.l.n.r. Lida, Rob en Sara met hun eigen ontworpen en geschilderde sokken.
Kunst uit Montfoort belandt op bijzondere sokken 7 uur geleden
Vorig jaar werd het geheel gerestaureerde gemaal opengesteld voor het publiek.
Bezoek stoomgemaal Teylingens in Kamerik 11 uur geleden
Adrie mocht nog één uitruk doen samen met zijn familie.
Brandweervrijwilliger Adrie van Eijk ontvangt Krimpenerwaardspeld 13 uur geleden
Al enige tijd is Coby inmiddels bezig aan de bank die de Vrienden van De Wulverhorst hebben bedacht.
De achtste bank 23 jun, 20:00