
Kerstbomen ophalen
Door: Otto Beaujon AlgemeenBij de gemeente Oudewater doen ze het anders: de afdeling Groenvoorziening haalt de bomen op als de mensen ze op de stoep leggen. Het idee is de veiligheid die ermee gediend is als kinderen niet met de bomen achter hun fiets naar het Stadserf hoeven.
Maar sommige kinderen vinden juist het ophalen van de gebruikte bomen zo leuk dat ze ze deur-aan-deur ophalen en naar het Stadserf brengen. Daar krijgen ze dan weliswaar geen 50 cent per boom, maar daar staat tegenover dat ze op elk adres waar ze een boom ophalen een euro vragen (en krijgen).








