
Band Aid levert 5.000 euro op voor Noodfonds Oekraïne
Door: Sjoukje Dijkstra AlgemeenTijdens het benefiet voor Oekraïne werd afgelopen zaterdag 5.000 euro opgehaald. Jong en oud vermaakten zich op het evenement dat georganiseerd werd door Montfoort Podium, STAM en Montfoort SV 19. Van 15.00 tot 17.00 uur waren er activiteiten voor kinderen, waarbij kinderen een spelkaart vol konden maken. Van stoepranden tot volleybal en korfbal, “het is erg leuk”, vond een jongen die al de hele kaart vol had gemaakt. Met een volle kaart kregen de kinderen een lekkernij.
Voor toegang hoefde niet betaald te worden. Wel ontvingen bezoekers een flyer met QR-code om een donatie te doen. In de middag was het vooral een komen en gaan van ouders met kinderen, die rond etenstijd allemaal bleven hangen bij de frietkraam. “Eigenlijk was ik dit niet van plan”, verzuchtte een moeder, die toch maar toegaf aan de kinderen die graag wilden snacken. Een ander vond het wel makkelijk. “Dan hebben ze hun eten alvast gehad.” De mensen genoten volop van de muziek, en de drankjes onder een bijna strakblauwe lucht met een lekker zonnetje. “Het weer hebben we wel mee.” Dat vond ook Grace die in geel-blauw ornaat de gasten verwelkomde. Zodra de zon weg was, werd het sommigen een beetje te fris, maar dat mocht de feestsfeer niet drukken. Pedro Jooren die Stichting Montfoort Hulp Oekraïne bijstaat door de boel te coördineren en structuur aan te brengen, is erg tevreden. “Beter dan dit kan toch eigenlijk niet. Kinderen zijn blij, ouders zijn blij. En dat allemaal voor het goede doel. Tuurlijk denken de kinderen er niet aan, als ze hier zo vrolijk spelen. Maar de ouders zullen ze vast wel wat bewustzijn meegeven. Dat is heel goed.”
Sjoukje Dijkstra











