
Kerstwensen vanaf de Hobbitstee
Door: Sjoukje Dijkstra AlgemeenSverre en Jorn mochten zich dit jaar namens de Hobbitstee inzetten voor de Voedselbank. Bij de actie, die met vroegtijdige sluiting van de scholen wel eerder tot een abrupt einde kwam, werden producten ingezameld voor de Montfoortse Voedselbank. ‘s Ochtends in alle vroegte stonden leerlingen van de leerlingenraad klaar om producten in ontvangst te nemen. “Ik vind het goed dat we zo arme gezinnen kunnen helpen”, zei Sverre. Jorn vond: “We vinden het fijn om de mensen zo een fijne kerst en nieuw jaar te wensen.”
Zorgvuldig werd alles aangenomen van ouders en kinderen, om het vervolgens in grote dozen te sorteren. “Het is mooi om te zien hoe deze samenwerking verloopt, hoe serieus de kinderen ermee omgaan en dat iedereen zijn of haar steentje bijdraagt met het doneren van producten. Een mooie les voor de kinderen, en helemaal passend bij deze tijd van het jaar”, liet Renée Grunefeld van de Hobbitstee weten.
Sverre en Jorn zelf zien uit naar de kerstdagen, en weten ook al hoe ze die gaan doorbrengen. Sverre zegt: “Er komt visite en we gaan wandelen. ‘s Avonds gaan we lekker eten met mijn gezin.” Jorn start de kerst goed met een kerstontbijt. “Daarna met opa en oma en mijn gezin cadeautjes openmaken. Daarna hebben we meestal nog een lekker buffet als avondeten.” Beiden hebben ook wel een kerstwens voor de mensen. In koor roepen ze: “Dat corona snel voorbij is.” En Sverre hoopt - als ze mag gaan kiezen naar welke school ze straks gaat - dat ze dan tenminste bij een middelbare school kan kijken...
Sjoukje Dijkstra







