Afbeelding

Kerstwens

Door: Sjoukje Dijkstra Algemeen

Ik heb een kerstwens. Dat we wakker worden uit deze surrealistische droom. Dat we dan elkaar weer vrij kunnen aankijken. Dat politici eerlijk en met respect met ons en elkaar omgaan. Dat we zorgmedewerkers weer waarderen voor wat ze allemaal doen. Niet alleen met applaus. Dat er geïnvesteerd wordt in de zorg, en niet in een controle maatschappij. Dat de gemeenschapszin terugkomt en de polarisatie vervangt.

Ik heb een kerstwens. Dat jongeren gewoon weer kunnen leven, zonder in deze angstgreep te zitten. Dat kinderen niet de groepsdruk voelen een mondkap te dragen op de basisschool. En dat zij zelf leren nadenken of zij dit advies willen opvolgen, ja of nee. Dat we vooral onze kinderen meegeven dat ze niet alles klakkeloos hoeven na te volgen, zeker niet wanneer het tegen alle logica indruist. Winkels dicht om 17.00 uur helpt, want vóór 17.00 uur komt het virus niet binnen? Yeah right.

Ik heb een kerstwens. Dat we moedig durven zijn en kwetsbaar. Dat we elkaar weer weten te vinden, en vertrouwen op wat ons hart ons ingeeft. Dat wij versus zij vervangen wordt door wij. Dat we het vertrouwen dat we nu in de overheid stellen en mensen mét veel grote eigen belangen, op en in elkaar stellen: Als moeders, vaders weten we tenslotte wat het beste is voor onze kinderen. Dat dwang en drang verdwijnt en plaats maken voor vrijheid. Dat 2G plaats maar voor één grote G: Die van Genieten! Het leven hier is al zo kort. Dat we hetgeen ons gegeven is ook optimaal benutten. Dat is mijn kerstwens. Hier en nu. En niet als het te laat is. In vrijheid en liefde.

Sjoukje Dijkstra

Al enige tijd is Coby inmiddels bezig aan de bank die de Vrienden van De Wulverhorst hebben bedacht.
De achtste bank 1 uur geleden
De scheidende wethouders: Pascal van der Hek, Wisja Pannekoek en Ria Boere.
Drie wethouders nemen afscheid in de Krimpenerwaard 3 uur geleden
Atelier Natuurschatten met kopers.
Koopjesmarkt in Haastrecht 5 uur geleden
Roekoe
PV De Zwaluw 6 uur geleden
Hoepelen
Geen zomercarnaval maar tropisch carnaval 8 uur geleden
De meiden van VVL MO17, meiden onder zeventien, lopen er weer helemaal tiptop bij.
VVL MO17 straalt in nieuwe outfit 10 uur geleden
Teddy de Voogt met haar pony Centannial Lorenzo
West Stichtse Ruiters boeken goede resultaten op regiokampioenschappen 11 uur geleden
Volle kades, veel gezelligheid.
IJsselweekend beleeft memorabele lustrumeditie 12 uur geleden