
Viertal van de West Stichtse Ruiters viert regiotitel!
Door: Gerard van Hooff AlgemeenHet viertal van de West Stichtse Ruiters uit Montfoort heeft zich afgelopen weekend tot regiokampioen gekroond in de kür op muziek klasse M. Met een fraaie score van 67,8% verzekerde het team zich van een ticket voor het Nederlands Kampioenschap.
Het succesvolle viertal bestaat uit Joëlle Benschop met Macho, Annemieke Boer met Kingsford, Ester Senden met Inspirado en Annelot Elsendoorn-Sieben met Olympus Berber. Onder begeleiding van Clara van Wijk werkte het team sinds november intensief toe naar dit kampioenschap.
De amazones reden een zorgvuldig ingestudeerde kür op muziek uit de populaire serie Bridgerton. Passend daarbij traden zij aan onder de teamnaam Ladies of the Ton. De combinatie van harmonie, precisie en presentatie werd door de jury beloond met een hoge waardering, goed voor de regiotitel.
De blik is inmiddels gericht op de Nederlandse Kampioenschappen die op 15 augustus a.s. worden verreden in Ermelo, waar de amazones de regio zullen vertegenwoordigen.
Clara van Wijk: “We zijn ontzettend trots op wat we als team hebben neergezet. In de ring moeten de vier combinaties echt als één team functioneren. Dat is deze wedstrijd uitstekend gelukt. De sfeer binnen het team is geweldig en de kür op de muziek van Bridgerton kwam goed tot zijn recht. Nu kijken we met veel plezier uit naar het NK in augustus.”











