
NK Drakenboot
Door: Melissa Overbeek AlgemeenVorige week zaterdag 21 september stond het NK op de Bosbaan weer op het programma: met maar liefst twee teams deed Old Water Dragons mee in twee verschillende klasses: de Open en de Mixed. In de Open klasse deed het team mee onder de naam van de OWD Boeren: dit team had vorig jaar het Drakenbootfestival in Oudewater gewonnen en zijn nu (bijna) allemaal lid van de OWD. Het ging ze bijzonder goed af: ze werden 2e op de 200m en 500m en zelfs 1e op de 2km! Ook alle lof voor de Mixed boot: veel van deze mensen hadden nog nooit een wedstrijd gevaren en ze werden, heel consistent, 3e op alle afstanden!
Normaal gesproken luidt het NK het einde van het seizoen in, maar niet voor de OWD: zij varen 12 oktober nog de Monkey Jumble in Saarbrücken (12 km!) en organiseren nog de Stamppottocht op 2 november. De avondtrainingen doordeweeks zullen afnemen, maar op zondag gaat de training (bijna) altijd door in de winter.
Lijkt het je leuk om een keer mee te varen? Neem contact op via FB/Insta.









