Afbeelding

NK Drakenboot

Door: Melissa Overbeek Algemeen

Vorige week zaterdag 21 september stond het NK op de Bosbaan weer op het programma: met maar liefst twee teams deed Old Water Dragons mee in twee verschillende klasses: de Open en de Mixed. In de Open klasse deed het team mee onder de naam van de OWD Boeren: dit team had vorig jaar het Drakenbootfestival in Oudewater gewonnen en zijn nu (bijna) allemaal lid van de OWD. Het ging ze bijzonder goed af: ze werden 2e op de 200m en 500m en zelfs 1e op de 2km! Ook alle lof voor de Mixed boot: veel van deze mensen hadden nog nooit een wedstrijd gevaren en ze werden, heel consistent, 3e op alle afstanden!

Normaal gesproken luidt het NK het einde van het seizoen in, maar niet voor de OWD: zij varen 12 oktober nog de Monkey Jumble in Saarbrücken (12 km!) en organiseren nog de Stamppottocht op 2 november. De avondtrainingen doordeweeks zullen afnemen, maar op zondag gaat de training (bijna) altijd door in de winter.

Lijkt het je leuk om een keer mee te varen? Neem contact op via FB/Insta.

De TOPvrijwilligers van de Zwem4daagse.
50e Zwem4daagse: een gouden jubileum om trots op te zijn 6 uur geleden
Afbeelding
Openingsconcert zaterdagmiddagserie 8 uur geleden
Bob Noordam.
Vader en dochter zijn geslaagd als kok 10 uur geleden
Afbeelding
Zomerconcert in Montfoort 10 uur geleden
Foto: v.l.n.r. Lida, Rob en Sara met hun eigen ontworpen en geschilderde sokken.
Kunst uit Montfoort belandt op bijzondere sokken 11 uur geleden
Vorig jaar werd het geheel gerestaureerde gemaal opengesteld voor het publiek.
Bezoek stoomgemaal Teylingens in Kamerik 15 uur geleden
Adrie mocht nog één uitruk doen samen met zijn familie.
Brandweervrijwilliger Adrie van Eijk ontvangt Krimpenerwaardspeld 17 uur geleden
Al enige tijd is Coby inmiddels bezig aan de bank die de Vrienden van De Wulverhorst hebben bedacht.
De achtste bank 23 jun, 20:00