
Afscheid raad Montfoort
Door: Trudie Scherpenzeel AlgemeenMaar liefst zes raadsleden vertrokken vorige week uit de raad. Van Gerrit Burgers van Inwonersbelangen was dat vertrek gedwongen, wegens zetelverlies, de andere vijf houden het voor gezien. Burgers blijft wel actief als commissielid. Ook PAK verloor bij de verkiezingen een zetel, maar vernieuwt de hele fractie.
Han Bovens, Leo Hammendorp en Leon Snoeks vertrokken allen, net als, voor de derde keer in zijn carrière, Ben van Eijk van het CDA. Het laatste raadslid dat de pijp aan maarten geeft is Kees Breedveld van de VVD. Ook twee van de drie wethouders hebben aangegeven niet meer beschikbaar te zijn voor een nieuwe periode, even los van de coalitievorming natuurlijk. Yolan Koster en Ivo ten Hagen gaan beiden met pensioen. Traditiegetrouw waren er bloemen en toespraken. Men hield het daarbij kort.
De nieuwe raad werd twee dagen later geïnstalleerd en bestaat nu uit:
VVD: Matthieu Andriessen en Frank van Rooyen.
Lokaal Montfoort: Rob Jonkers, Mat Herben, Sandra Verschuur en Luc Hoogstraten.
PAK: Ilse van der Horst en Paul Pennarts
CDA: Marja van Kooten en Erwin Verweij
SGP: Bart Timmerarends en Samuel van den Berg
CU: Teus Kok
Inwonersbelangen: Eimert Verkaik
D66: Casper Schrijver
Gesprekken over de formatie onder leiding van Lokaal Montfoort als grootste partij lopen inmiddels.
Trudie Scherpenzeel







